dimanche 25 septembre 2011

Kus on minu koduke...

Seda laulu ümisesin nii mõnelgi korral bulvaritel lehtedes sahistades, kui asjad ei tundnud laabuvat.
Et siis lühidalt Pariisi koduotsimise ABC.
Enne, kui sul ei ole aadressi (justificatif de domicile), ei ole sa siin keegi. Sul pole õigusi selle ühiskonna teenustele. Saa endale üüri-, elektri- ja gaasileping ning asjad hakkavad hargnema.
Ära looda, et saad midagi korda ajada telefoni või meili teel Eestist. Tasub küll välja sõeluda oma soovid ja võimalused ning surfata kinnisvaraportaalides, kuid tulemuseni jõudmiseks pead olema siin, sest nõudlus on suurem kui pakkumine. Räägi prantsuse keelt.
Kuulutuse peale helistades ole valmis endast ja oma perest rääkima. Rõhuta, et Eesti kuulub Euroopa Liitu ja euroalasse ning tegu pole maailma vaeseima riigiga Aafrikas. Varusta end igasuguste tõendite ja dokumentidega, mis on tõlgitud prantsuse keelde ja millel on templid ja allkirjad. Tõesta paberil, et sa ei ole ühepäevaliblikas ja et sa suudad maksta. Üür ja kommunaalid ei tohiks moodustada sissetulekutest üle kolmandiku, sest vastasel juhul osutud sa tõenäoliselt kõlbmatuks (seda on aga Eestist tulles ülikeeruline saavutada, sest sinu kontoväljavõttelt Eesti sissetulekut ja Pariisi üürihindu kõrvutades võib nutt peale tulla). Mõtle läbi, mis on sulle tähtis - vaikus, rahu, vaade, päike jne. Kõige korraga saamiseks heas linnajaos pead ilmselt väga kõvasti maksma. Mina valisin täieliku vaikuse, st hoovimaja. Raske on leppida, et päike ei paista enam päev läbi tuppa, aga vähemalt ei kuule ma tänavamüra ka siis, kui aknad on lahti, ning metroo ei värista maja all. Meie väike kodu on 16. linnajaos. Kilomeetrike Eiffelist ja teises suunas kilomeetrike Pariisi suurima, üüratu pargini (kus on muide ka lõbustuspark ja linnarand). Räägitakse, et see Pariisi läänepoolsemaid linnaosasid on hinnatud mh seepärast, et valdavalt puhuvad siin läänetuuled ja seega on siin puhtaim õhk:).
Kui sulle miski tõesti sobib, siis helista omanikule ja agentuurile korduvalt, et nad sind ei unustaks ja kedagi teist ei valiks. Kui oled lepingule lähedale jõudnud, varusta end pangatshekkidega (deposiit, vähemalt ühe kuu üür ja teenustasu). Mul pole aimugi, kust sa tshekid saad, sest arvet pangas sa veel avada pole saanud (kuna sul ei ole kohalikku aadressi ega elektriarvet ette näidata). Kui mina üritasin selgitada, et meil on ühine euromaksepiirkond ja mul pole probleemi 0,4 eurose teenustasuga rahvusvahelist ülekannet korraldada, siis see ei osutunud veenvaks. Tshekimajandus on siin üle kõige.
Niisiis, ma ei taha kirjutada sellest, et olgugi, et ma enda arust kõik korralikult läbi mõtlesin, läks mul ühe korteriga nihu ja et lepingu lõpetamise läbirääkimised prantsuse keeles ei olnud kuigi tulemuslikud. Ju siis see, et nüüd on meil Jenni elu silmas pidades igati mugav ja tore lahendus, pidigi nii palju maksma.
Kokku käisin ma vaatamas tegelikult ainult 5 korterit. Ülejäänud aja nahistasin linnaosavalitsuses ja koolide direktrisside jutul, et koolikohta saada. Igatahes ei olnud see 10 päeva mingi tshillimine, vaid täiskohaga töö. Kõik läks üsna napilt.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire